Лізинг чи кредитування авто в період війни?

Лізинг чи кредитування авто в період війни?

Ринок лізингу починає відновлюватись, ми спостерігаємо, як усе більше клієнтів цікавляться отриманням нових автомобілів. Як правило, багато великих корпоративних компаній проводять оновлення своїх автопарків через 4-5 років. Але під впливом подій, пов’язаних з пандемією, а потім – з війною, вони змушені були продовжити дію лізингових угод. Анастасія Мироненко, яка керує відділом регіональних продажів Avis Україна, розповідає, у якому стані знаходиться ринок лізингу на території України та окреслює його перспективи станом на травень 2023 року.

Якщо порівнювати з 2022 роком, коли багато компаній призупинили або обмежили свою діяльність, поточний рік відзначається відновленням фінансування автолізингу. Лізингові компанії, за виключенням хіба що однієї-двох, не купували нові автомобілі в минулому році. Попри важкі обставини, AVIS Україна не обмежила своєї діяльності і продовжила фінансувати нові угоди. Кілька днів від початку військової агресії у нас пішло на релокацію центрального офісу на захід країни, але вже через тиждень ми змогли відновити надання послуг. Ми продовжили видавати автомобілі клієнтам. Вдалося також профінансувати отримання ними автомобілів згідно з усіма укладеними договорами. Виключення складали випадки, коли самі клієнти відмовились від лізингу авто. Минулого року план з постачання автомобілів наша компанія виконала майже на 70%.

автомобілі в лізинг у період війни

Лізинг чи кредитування

Якщо порівнювати з кредитуванням, яке наразі майже не функціонує, послуги з лізингу продовжують надаватися. Фінансування здійснюється лізинговими компаніями, афілійованими з банківськими установами, установами, які мають можливість виділяти кошти материнських компаній або змогли продовжити вкладати в лізинг і власні кошти, і залучені з банківського сектору, як це вдалося зробити нашій компанії AVIS Україна. Зважаючи на те, що попри складну економічну ситуацію нами продовжувалося виконання всіх своїх фінансових зобов’язань, банками-партнерами в минулому році для нас не закривалися кредитні лінії, хоча вони й могли скористатися законною можливістю відтермінувати платежі.

Автомобілі в лізинг у період війни

Практично всі компанії, які займалися лізинговою діяльністю, стикнулися з проблемою дострокового повернення автомобілів на початку військової агресії через невизначеність ситуації в Україні. Але вже з осені дехто з наших клієнтів, які перед цим повертали автомобілі, почали знову укладати угоди. Відбулося також розширення нашої клієнтської бази на 5% завдяки клієнтам, змушеним звернутися до нас через неспроможність їхнього основного партнера профінансувати чинні лізингові договори. А ми мали стале фінансування і були готові надавати послуги новим клієнтам.

Лізинг став доступний і для фізичних осіб

На сьогодні 99% лізингових угод у нас укладені з юридичними особами, але торік ми відкрили проєкт оперативного лізингу AVIS MAX, яким можуть скористатися фізичні особи. Ми будемо раді зростанню обсягів лізингових угод з цією категорією клієнтів.

Відкладений попит на лізинг автомобілів

Склад автопарків старішає, автомобілі необхідно замінювати, тому ми спостерігаємо нарощування відкладеного попиту. Наразі відбуваються тендери, націлені на заміну великих автопарків. Що стосується нашої компанії, то в минулому році ми надали підтримку своїм клієнтам, залучили нових, відкрили проєкт організації лізингу фізичним особам, завершили рік з прибутком. AVIS Україна розглядає амбітні плани розвитку в майбутньому. Наші інвестори впевнені в майбутньому України та сподіваються на невпинний розвиток нашої компанії після досягнення Перемоги.

Що з автомобілями, які під час війни були вилучені

Всі лізингові компанії вимушені були списати вартість автомобілів, які були вилучені під час війни. У деяких компаній через це є великі збитки, але до банкрутства не дійшло. Незважаючи на те, що ми також мали списати частину активів, AVIS Україна завершила рік з прибутком, більшим ніж у всіх конкурентів.

Умови лізингу в період війни

Через пандемію та дефіцит напівпровідників скоротилося виробництво автомобілів, війна додала проблем з логістикою, тому є певний дефіцит, а ціни на всі автомобілі зросли. Зросли також ставки фінансування, тому вартість лізингу для клієнтів збільшилася. Щодо вимог до клієнтів – наша компанія не змінювала умови надання послуг, ми не вимагаємо додаткових гарантій порівняно з умовами, які діяли до війни. Але на ринку є випадки, коли інші лізингові компанії посилили вимоги до клієнтів та до параметрів лізингових угод.

Mail